Hot House van In Situ van start!

IN SITU’s belangrijkste missie is het ondersteunen van opkomende artiesten bij elke stap van het creatieproces – van oprichting tot de tournee. Al jaren hebben we originele vergaderformaten georganiseerd die voortdurend worden aangepast en opnieuw worden ontworpen om aan de behoeften van de kunstenaars te voldoen.

The Hot House is een veilige ruimte die is ontworpen om Europese kunstenaars en programmeurs de kans te geven om artistieke werken in uitvoering te bespreken. Het biedt een kans om na te denken over oefenen, nieuwe perspectieven te krijgen, nieuwe manieren van interactie met het publiek en met een omgeving te ontdekken, een nieuw leven te beginnen, uit de comfortzone te stappen, een voorstelling aan te passen aan een locatie of context – en altijd in een ondersteunende, luisteromgeving.

In 2018 wordt het Hot House georganiseerd op het eiland Terschelling door Oerol Festival en verwelkomt 17 opkomende kunstenaars uit heel Europa.

Hunt & Darton (VK) | Radio Lokaal

Hunt & Darton brengen je hun nieuwste outdoor-optreden – Radio Local, een 24 uur durende live radio-uitzending. In Radio Local deconstrueren ze elk element van een ‘radioshow’ om een ​​nieuw lokaal radiostation te bouwen met het publiek dat het voorstelt te dienen; radio gebouwd door de lokale bevolking voor de lokale bevolking. Ze vragen om verhalen en bijdragen, bieden de mogelijkheid om live jingles te maken, feedback op onze ‘radiostemmen’, games spelen om inhoud te maken, ervoor te zorgen dat ze hun door het uur gekozen lokale DJ de schuld geven voor de muziekkeuzes en live te blijven voor de duur van een dag in hun nieuwe huis. Je dorp, dorp of stad bezoeken en de hele dag door de ether van je communityradio overnemen – het zou niet lokaal zijn zonder jou.

Alexander Gottfarb & Alex Deutinger (AT) | While no one is watching

In, While no one is watching, strijden twee politie-ridders van de 21ste eeuw – in volledige oproeruitrusting – om tegemoet te komen aan de eisen van onze tijd, onderhandelen over waarden van benaderbaarheid en service terwijl hun gepantserde lichamen dienen als symbolische representaties van macht in de openbare ruimte. De performance roept poëtische vragen op rond de bescherming, kwetsbaarheid en demonstratiecultuur in de openbare ruimte.

Collectif Random (FR) | Les égarements ordinaires

Kinderen leiden een vreedzaam bestaan ​​en observeren een wereld die in een fragiel evenwicht hangt. Tijdens hun slaap helpt de imaginaire aanwezigheid van een aantal personages hen om het mysterie van deze wereld te verdrijven. Ze willen begrijpen wat zich verschuilt achter de sluier van onwetendheid en het onbekende. Ze beginnen daarom aan een pad van inwijding en lokken emotionele toestanden uit die hen naar een andere wereld brengen. Hun reis is doordrenkt van allerlei beproevingen, waardoor ze een duidelijk zicht krijgen op hun eigen bestaan. Deze initiatierite met verschijningen van visioenen roept een schreeuw van woede op, ontstaan ​​uit hun ontmoeting met elk van de “zwervende helden” op hun route.

La Folie Kilomètre (FR) | LA BELLE ESCORTE

LA BELLE ESCORTE is een mars door de stad. Het publiek speelt de menigte, de levende achtergrond van de artistieke creatie. Een feestelijk en beschouwend getij van mensen vormt het kleurrijke konvooi in deze voorstelling, gebruikmakend van hun aanwezigheid en de magie van de nacht om bij elkaar te komen en een sterke invloed te hebben in de openbare ruimte.

Opera BIANCO (IT) | MADRE LINGUA

We ontmoeten elkaar in het bos, ik neem je hand en we zullen samen een stukje over de weg lopen. Ik zal je vertellen over de mensen die ik heb ontmoet, over hoe we de stemmen verzamelden en hoe deze stemmen nu bij de bomen horen. Dan neem ik afscheid en zie je me nooit meer terug. Je zult alleen met de andere bezoekers moeten doorgaan en je kunt blijven en luisteren naar de bomen zolang je wilt. Ik vraag alleen dat je blijft zwijgen. Dit is een plek om te luisteren. Om het tijdstip en de plaats van onze ontmoeting te weten, moet je het festivalkantoor vragen. Als we elkaar weer zien, zul je me herkennen, omdat ik een beetje kleiner ben dan jij. Tot ziens!

Cie Queen Mother (FR) | Follow Me

Follow Me is een ontroerende ervaring waarbij toeschouwers een stedelijk pad volgen als onderdeel van een fictief scenario dat wordt gescript met behulp van een sms-bericht. Het script krijgt de kleur, toon en smaak die je kiest! Laat ons uw telefoonnummer achter en een vreemdeling neemt contact met u op.

Ann Carlson (VS) | The Symphonic Body

The Symphonic Body is een voorstelling volledig gemaakt van gebaren. Het is een orkestwerk op basis van bewegingen uitgevoerd door mensen uit elke verzamelde gemeenschap; een stad, dorp, instelling of bedrijf. In plaats van instrumenten voeren individuen in dit orkest gestileerde portretten uit op basis van de bewegingen die ze elke dag gebruiken. Ann denkt graag aan The Symphonic Body als onderdeel sociale sculptuur, deels jazzimprovisatie, deels gebarentapijt. Het is een uitnodiging om onszelf opnieuw uit te voeren en de minuut en grootse gebaren te vieren die de dans van het alledaagse vormen.

Artur Magrot (CZ) | I don’t understand it all, but it’s OK!

In het project I don’t understand it all, but it’s OK hebben mensen de mogelijkheid om een ​​radiofiets te lenen die ze in de openbare ruimte kunnen gebruiken en om een ​​audiocollage te maken. Ze zijn als een DJ in de stad, die hun eigen audiomix creëren, niet door hun handen te bewegen, maar door te fietsen. De geluidservaring kan worden geïntensiveerd door hun reis te combineren met andere bezoekers. Of ze kunnen de ervaring alleen hebben, waarbij een reis wordt beïnvloed door een focus op beeld of geluid.

Dániel Makkai (HU) | Apocalypse training

De Apocalyps kondigt geen casting aan. Iedereen is uitgenodigd. Het is een coöperatief spel voor de openbare ruimte voor kinderen en volwassenen. Iedereen kan zich voorstellen hoe onze beschaving zal instorten. Dit gedachte-experiment is zowel angstaanjagend als onthult tegelijkertijd onze diepste verlangens. We hebben veel verschillende visies op de ineenstorting van de samenleving en de mondiale omgeving.Visies op de Apocalyps en onze overlevingsreacties weerspiegelen beide onze relatie tot de huidige sociale en fysieke werkelijkheid. Deze denkbeeldige patronen worden opgeroepen en getranscribeerd door de Apocalyps Training.

Donika Rudi (XK) | Ode to Life

“Ode to Life” richt zich op het onderzoeken van de manier waarop onze hedendaagse soundscape op ons inwerkt, door ons mee te nemen vanuit het perspectief vanuit de moederschoot. We zullen vibraties en geluiden kunnen voelen, zoals een foetus dat doet, of het nu de stem van de moeder is, of de sirenes en andere geluidseigenschappen van een bepaalde stad. Deze reis is gebouwd op negen fasen, parallel aan de zwangerschap.Het publiek zal een structuur binnengaan, de ‘baarmoeder’, en zal de installatie kunnen waarnemen via de geluidsprojectie in de ruimte door octofonie van sprekers.

Mia Habib (NO) | Stranger Within

Sinds twee jaar reizen Habib en Hindi in een zeilboot van haven naar haven in Europa in huis in ruil voor een diner of een kop koffie. Het werk is ontwikkeld in de geest van het hosten van vreemden met vreemdheid, waarbij kunst is ingebed in het dagelijks leven. Habib en Hindi gebruiken gevonden voorwerpen, lo-fi opnames, fantastique-realistische gedichten en hun eigen lichamen. Stranger Within is een collectieve onderneming en voor elke editie nodigen ze gastartiesten uit die ze tijdens hun reis hebben ontmoet.

Nada Gambier (BE) | The Voice of a City

Tussen maart 2015 en de zomer 2018 reisden de kunstenaars Nada Gambier, Mark Etchells en Thomas Kasebacher naar verschillende steden en regio’s in het noorden, oosten, zuiden en westen van Europa, waar ze koks, advocaten, taxichauffeurs, politieagenten, activisten, leraren enz. ontmoetten. Tijdens deze reizen bouwden ze een archief van foto’s, teksten, tekeningen, geluiden en gefilmde beelden die nu openbaar worden gemaakt door een reeks presentaties in de vorm van een boek, een tentoonstelling, een performance, een schrijfworkshop, blind-date evenementen en meer. Dit geheel van werken onthult een visie op Europa van vandaag door de subjectieve lens van haar inwoners terwijl ze feit, fictie, geheugen en interpretatie combineert.

Nana Fransisca Schottländer (DK) | Inseparable Together

Inseparable Together is een multidisciplinair kunstproject dat het co-creatiepotentieel van ontmoetingen tussen mensen en landschappen onderzoekt. Via performance, video, geluidsopnames, muzikale composities en op basis van in-situ onderzoek in zowel culturele als natuurlijke verschijnselen van een bepaalde plaats, wordt een uniek portret gevormd in een nauwe en gelijkwaardige uitwisseling tussen mens (en) en de natuur. Dit resulteert in landschapsprestaties, video-installaties, liveconcerten en workshops in lokale gemeenschappen.

Thabi Mooi / Homunculus (NL / AO) | LET US MEET

LET US MEET is een audiovisueel interactief project waarbij mensen op straat worden uitgenodigd om een ​​onbekend persoon te ontmoeten.In een gesloten kubus observeren twee deelnemers elkaar in stilte. Verborgen camera’s onthullen hoe het contact gaat en zoomt in op de uiterlijke schijn waarop ze elkaar waarderen en categoriseren; als een vriend of een vijand? Door de innerlijke reflecties van de deelnemers over de ander te delen, laten we zien hoe het perspectief op ‘de ander’ ontstaat in het dagelijks leven.

Davina Drummond & Yara El-Sherbini (VK) | ARRIVALS + DEPARTURES

ARRIVALS + DEPARTURES is het nieuwe openbare kunstwerk van Davina Drummond & Yara El-Sherbini, geproduceerd door Artsadmin. Aankomst en vertrek heeft de vorm van een traditionele aankomst en vertrekbord met een gesplitste klep, maar in plaats van de aankomst en vertrek van vliegtuigen of treinen aan te kondigen, kondigt het nieuwe geboorten (aankomsten) aan en herdenkt het verloren leven (vertrekken) van individuen.

Surge, Love Music & Alex Rigg (VK) | Beautiful BONES

Beautiful Bones gaat over de dood, de onontkoombare en laatste daad van het leven. Het westen is spectaculair ongeïnteresseerd in de dood, vooral die van onszelf. De rituelen rond de dood worden aan anderen overgelaten terwijl we wegkijken en doen alsof het niet voor ons is. Beautiful Bones is een eerbetoon aan het menselijk overlijden met oneerbiedigheid en zwarte humor – de dood begroeten als een vriend om welkom te heten. Een aantal professionele artiesten en een enorm orkest van trombones drijven een strijd tussen de vier ruiters van de apocalyps en Santa Muerte, waardoor een onconventioneel straatfeest ontstaat.

De chair & d’os (FR) | Suite pour transports en commun

Een platform met individuen, sommige in groepen en anderen alleen, wachtend op de tram, aan de telefoon en luisterend naar muziek. Sommigen knikken op tijd naar de muziek terwijl ze de tekst uitspreken. Soms wordt de muziek luider en neemt het volume toe. De stad is geïsoleerd van geluiden van buitenaf en wordt een film waarin we de sterren zijn. Performances van Suite pour transports en commun proberen deze unieke momenten in het openbaar vervoer te schudden om zo de oppervlakte van de drukke mensen die we zijn geworden te krassen, om spontane discussiemogelijkheden te creëren, een dagelijkse dosis magie en een ietwat gedeukte “infra- gewone”. Ze bevatten kleine acties om mensen aan het lachen te maken en ze samen te brengen door middel van humor en delen, en ons opnieuw te verbinden met het nummer “Foule Sentimentale” van Alain Souchon, een sentimentele menigte waartoe we uiteindelijk allemaal behoren.