GOOD COMPANY
Over GOOD COMPANY
GOOD COMPANY is een alternatief spreidingsbureau dat de positionering en doorstroming van kunstenaars bevordert.
GOOD COMPANY begeleidt en representeert artiesten in het Belgische veld en/of verschillende internationale contexten. Het is een non-profit organisatie die sinds januari 2023 structurele werkingssubsidies ontvangt van de Vlaamse overheid.
Sinds zijn ontstaan streeft GOOD COMPANY ernaar om spreiding te herdefiniëren: weg van een marktgerichte benadering richting een meer holistische, waarbij de kunstenaar sterker wordt en het artistieke veld wordt verrijkt.
GOOD COMPANY bouwt bruggen voor zijn kunstenaars: vanaf het ontstaan van een artistiek idee tot en met de dernière. Een artistiek traject bij GOOD COMPANY duurt gemiddeld 8 à 10 jaar, waarbij per artiest 4 of 5 producties worden begeleid.
Concreet gaat deze kennisdeling over de expertise rond spreiding van transdisciplinair werk binnen het algemene overlegplatform van C-TAKT én via coaching. Zij coachen jonge C-TAKT-kunstenaars wat kan leiden tot toonmomenten op COMPANY KITCHEN, een inspiratiedag vol onaf werk dat even veel waarde hecht aan het nagesprek als aan het toonmoment. Centraal die dag staat het onderzoek van de kernartiesten en jonge kunstenaars die gecoacht worden. De inzet is het faciliteren van de dialoog die voorafgaat aan een projectaanvraag. En dat is nodig: het scherp stellen van het onderzoek en het vinden van een gezamenlijke taal zijn de sleutel om werk dat niet in hokjes past toch vleugels te geven. COMPANY KITCHEN maakt een praktijk zichtbaar en initieert dialoog. De dag is opgebouwd rond een vijftal toonmomenten met een uitgebreid inhoudelijk nagesprek. Het publiek bestaat uit kunstenaars, studenten kunst- en cultuur-bemiddeling, potentiële coproducenten en programmatoren.